vrijdag 8 maart 2013

Dingen die me raken

Het weerstation dat nog steeds op de gekste momenten tegen mij piept, zoals nu.

De foto van een zieke Chávez met zijn dochters.

2 mensen met een Guusje* bloem op de avond voor Jan z’n verjaardag.

Een pakketje via de post: verhalen van Toon Tellegen over afscheid. Gekregen van iemand die nog net geen 11 was toen ze haar moeder verloor.

Het nieuwsbericht dat de 29-jarige Jan van Wanrooij uit Eindhoven bij een schietpartij om het leven gekomen is.

Noureen (2,5 jaar) die op de terugweg in de auto aan haar papa en mama vraagt waar Jan nou is. “Bij de sterren”, zeggen ze tegen haar. “Hij is alleen en hij mist Wil”, zegt ze dan.

Een regel in een In Memoriam advertentie: “I close my eyes and imagine you are here”. Moeiteloos vul ik aan: “And it all seems so hopeless”.

Prachtige boeketten, afgeleverd op de dag voor Jan z’n verjaardag. Mooie kaarten ook.

De regel in het boek van Connie Palmen: “Ik kreeg een condoleancebrief van dokter Metselaar”. Ik heb ook zo’n brief.
Connie was getrouwd met Hans van Mierlo en door een combinatie van domme pech en, denk ik, toch ook wel alcohol, kreeg hij ooit leverproblemen en vervolgens een donorlever en is na flink wat bonusjaren overleden aan complicaties. Dokter Metselaar was zijn arts.

Een klein meisje in Hello Goodbye; ze komt haar Papa Jan ophalen. Op de achtergrond muziek uit Intouchables.

Een marktkoopvrouw die staat te vertellen over haar ananas-dieet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten