zaterdag 13 juli 2013

Schuur


De schuur opruimen staat op mijn to do lijstje voor in de vakantie. Ik kan er namelijk niet meer lopen, dus ik ga daar braaf aan de slag.

Het eerste wat ik pak is een rugzak van Jan….  Terughangen maar. Dan een oude jas van hem…twijfel. Even de zakken checken. Oude bonnetjes van een pub in Ierland, in 2007 waren we daar samen op vakantie… zo schiet het niet op!

Er liggen stukjes schuurpapier. Ik zie iets anders. Ik zie 2 februari 2013, zaterdagochtend. De kist voor Jan is gebracht en hij ligt er net in. Er blijken splinters aan het deksel te zitten en Nienke en ik schuren samen met deze stukjes schuurpapier de rand glad.

Het opruimen van mijn kleine schuur blijkt geen eenvoudige klus.

4 uur later ben ik klaar. Het resultaat: 1x rijden naar de stort, 1 zak schoenen voor de kledingcontainer, 3 dozen spullen voor Twiddus, een opgeruimde schuur (járen geleden) en zelfs een aangeveegde oprit. En een knalrood bezweet hoofd. Goed bezig!

Met verbazing heb ik alle blikken verf verzameld die overal vandaan kwamen. Het lijkt hier wel een dependance van de Gamma. Bijna allemaal verf van verhuizende, studerende dochters.  Ook de bloempotjes die ik vorige week kocht bleken overbodig, er stond nog een hele stapel in de schuur. Dat komt er nou van.

Ik weet wel iemand die een enorme hekel had aan dit soort klussen en die nu heel trots op mij zou zijn geweest!!

p.s.   de jas hangt er weer, mét bonnetjes

1 opmerking:

  1. O jee, Wil...je beschrijft een dag die komende dag hier staat te gebeuren: het opruimen van de schuur. Joepie, ik sta nu al te popelen :(

    Op mij komt je verhaal over als een metafoor: het opruimen van de schuur waar je zoveel van Jan terugvindt...is dat niet wat er in je hoofd en hart plaatsvindt? Is dat niet waarom Jan's jas weer op zijn oude plekje hangt?

    Hoe dan ook, petje af voor die megaklus die je toch maar mooi hebt geklaard!

    Fijne vakantie, Wil!

    BeantwoordenVerwijderen