vrijdag 2 maart 2012

jarig

Vandaag is Jan jarig, 55 wordt hij. Het voelt dubbel, maar we proberen er toch iets gezelligs van te maken. Dus heb ik gisterenavond gewoon slingers opgehangen, en vanmorgen heeft hij ontbijt op bed gehad. Alleen drinkontbijt, want verder hoeft Jan ’s morgens niks meer, maar gelukkig lustte ik zelf wel wat van de broodjes, eierkoeken etc.

En het is tot nu toe wel echt een feestelijke dag, met lieve telefoontjes en smsjes, gezellig bezoek rond koffietijd en een paar bloemenbezorgers die in het totaal nu 4 prachtige boeketten bezorgd hebben. Gisteren was er al een flinke stapel verjaardagspost gekomen en terwijl wij zaten te lunchen kwam de postbode weer, de brievenbus klepperde twee keer voor alles er doorheen was. De hele mat lag vol met kaarten die ik met tranen in mijn ogen opgeraapt heb. Superlief!!!
Ik heb een lijntje door de kamer gespannen waar ze allemaal aanhangen zodat er nu nog een extra slinger bij gekomen is.

Halverwege de middag waren de meiden er ook en Jan heeft zijn cadeautjes gekregen. O.a. een TomTom, mooi cadeau voor iemand die geen auto mag rijden, maar wel een vrouw heeft die standaard overal verkeerd rijdt.
Jan ligt nu in bad te dobberen en straks gaan we nog lekker buiten de deur eten. Zondag is eigenlijk het echte feest pas, normaal staat de deur de hele dag open, maar nu hebben we het beperkt tussen 2 en 5 uur, dat is lang genoeg voor Jan.

Het gaat wisselend met hem, meestal gelukkig redelijk goed, als hij maar vaak genoeg gaat rusten. Soms is hij niet lekker, kan ook niet anders met zo’n berg medicijnen. Maar vandaag geniet hij, zoveel mensen die aan hem denken, het doet hem zichtbaar goed, dank je wel allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Lieve Jan, lieve Wil,

    Van mij via deze blog mijn felicitaties aan Jan. Wat fijn dat hij zich op het moment wel goed voelt vandaag. En wat moet het toch een warm gevoel geven dat zoveel mensen aan hem en aan jullie beiden denken.

    Ik hoop zo dat jullie van het etentje buiten de deur. Dat jullie terug kunnen kijken op een geslaagde dag, ondanks alles wat er in jullie hoofden rondspookt.

    Wat ik al eerder geschreven heb, ik denk aan jullie.

    Vele verjaardagsknuffels,
    S

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Wil en Jan,

    Als eerste Hartelijk Gefeliciteerd met Jan zijn verjaardag. Ik zou willen dat ik kon schrijven nog heel veel mooie jaren erbij... Ik hoop dat echt maar we weten dat de realiteit waarschijnlijk heel anders zal zijn. Zo te lezen hebben jullie ondanks het dubbele gevoel een fijne dag gehad. Hopelijk was het eten buiten de deur ook erg geslaagd! A.s zondag hebben we samen feest! Ja want onze Mees is dan ook jarig.10 jaar wordt hij dan. Wie had dat een aantal jaren geleden durven hopen! Jullie vieren die dag Jan zijn verjaardag. En Mees is echt jarig en we vieren het meteen die dag! IK zal deze dag extra een keer aan jullie denken. 2 bijzondere mensen. 2 mensen met die K** ziekte. Alleen de ene mag het waarschijnlijk overleven en de andere gaat waarschijnlijk die strijd verliezen. Ik blijf beide keren waarschijnlijk zeggen want Mees is nu schoon maar ben er van overtuigd dat hij vroeg of laat die k**ziekte terug krijgt al is het alleen al van alle rotzooi, en chemo's die hij in zijn lijfje heeft gehad. En bij Jan zeg ik ook waarschijnlijk want de wonderen zijn de wereld nog niet uit.... en of hij nou wint of verliest van de kanker een wonder is Jan zo wie zo!

    Dikke kus Diane

    BeantwoordenVerwijderen